Kedves Látogató!
Tájékoztatjuk, hogy a legrand.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el

6. alkalommal ítélték oda az Üzleti Etikai Díjakat

2015-11-27 00:00:00

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta, immár 16. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében. Az idei megmérettetésen – az eddigi 56 aktívan működő díjazott cég után – idén a Legrand Zrt. is átvehette az elismerést november 18-án este a Piac & Profit által rendezett ünnepélyes díjátadó gálán. Az eseményre ismét a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia zárását követően kerül sor, kiemelve az üzleti etika és a fenntartható fejlődés szoros kapcsolatát.
6. alkalommal ítélték oda az Üzleti Etikai Díjakat

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat.

Az alapítás óta eltelt 16 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.

Idén a gazdasági szervezetek, kamarák és egyéni jelölések eredményeképpen 53 cég adott be értékelhető pályázatot: 22 kisvállalat, 15 középvállalat, 8 nagyvállalat és 8 multinacionális vállalat.

A díjat évente egyszer az alapítókból, valamint a korábbi években díjat kapott cégek első számú vezetőiből álló zsűri ítéli oda. Idén 22-en adták le pontszámaikat. 2015-ben a zsűri 2 kisvállalatnak, 1 középvállalatnak, 3 nagyvállalatnak és 2 multinacionális vállalatnak adja át az elismerést.

 

Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2015-ben

Kisvállalat: BPR CONSULT Kft.

Kisvállalat: p2m Consulting Kft.
Középvállalat: GHIBLI Kft.
Nagyvállalat: BOLD AGRO Kft.

Nagyvállalat: KVGY Kft.
Nagyvállalat: Work Force Kft.

Multinacionális vállalat: LEGRAND Zrt.
Multinacionális vállalat: COTHEC Kft.

László Ervin és Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítóinak különdíját, a fenntarthatóság szakmai követe címet 2015-ben Dr. Radácsi László, a BGF tudományos főmunkatársa, a Smartlab tulajdonosa nyerte el.

A díjat az alapítók annak a szakembernek ítélik oda, aki mindennapi munkájában elkötelezetten törekszik arra, hogy vállalati ügyfelei körében elterjedjék és erősödjék a fenntartható fejlődés iránti felelősségvállalás.

Az Üzleti Etikai Díj szempontrendszere:

1. A cég etikai magatartása alkalmazottaival szemben
2. A cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben
3. Az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás
4. Társadalmi felelősségvállalás
5. A környezettel szembeni felelős magatartás

 

Az etikus üzleti magatartás elengedhetetlenen feltételei a 21. században

 

1. A cég felelős gondolkodásmódról cselekedetein keresztül tesz tanúbizonyságot. Felelősséget vállal munkatársaiért, szűkebb és tágabb környezetének jólétéért, a társadalom fejlődéséért, a klímaváltozás negatív folyamatainak visszafordításáért, az esélyegyenlőség javulásáért.

2. A cég tetteit nem elsősorban a mindenáron való haszonszerzés irányítja, hanem a másokról gondoskodás, más érdekeinek, jóllétének figyelembevétele is.

3. A cég – a szűkebb-tágabb emberi, természeti, üzleti – környezet érdekeit szem előtt tartva képes átértékelni várható üzleti hasznát, illetve át tudja változtatni cselekedetinek célrendszerét magasabb rendű célok érdekében.

További információk:

Demcsák Mária díjalapító – telefon: 239-8400 ● e-mail: mdemcsak@piacesprofit.hu

 

A Piac és Profit Kiadóról:

http://www.legrand.hu/sites/default/files/styles/large/public/piac.jpg?itok=EepPbJxF

A Piac & Profit Kiadó 1997 eleje óta van jelen a hazai lappiacon a Piac & Profit című üzleti magazinnal, amely digitális változatban is kapható. A kiadó Magyarországon az elsők között jelentkezett internetes információszolgáltatással kisvállalkozók számára, majd rövidesen a Piac & Profit Online (www.piacesprofit.hu) gazdasági site-tal, majd az Autóblog (autoblog.hu) és az Életforma (eletforma.hu) oldalakkal. A cég tevékenységének kiemelkedően fontos része a konferencia-üzletág. A kis- és középvállalati tematika mellett egyik legismertebb konferenciasorozata volt 8 éven át az E-magyarország, e-kormányzat. Ugyancsak hosszú évek óta központi témája a fenntartható fejlődés (Cégek a fenntartható fejlődésért, Magyar Fenntarthatósági Csúcs). A Piac & Profit Kiadó szervezi – immár 16. alkalommal – a László Ervin professzor és Demcsák Mária alapító főszerkesztő által alapított Üzleti Etikai Díj pályáztatást és a gálaestjét is. A cég projektje még a Piac & Profit Klub és a KKV-AKADÉMIA. A Piac & Profit Kiadó 2011–2015-ben-összesen 5 alkalommal elnyerte a Superbrands címet, valamint 3 alkalommal a MagyarBrands elismerést